8 voedingstips voor een strakke en platte buik

8 voedingstips voor een strakke en platte buik

Vrouwendingen… Kunnen we daar de wens van een platte buik toe rekenen? Voor veel vrouwen is dit een felbegeerde, vaak moeilijk te behalen wens. Het verminderen van stress en veel sporten zijn belangrijke onderdelen in het proces om een strakke buik, maar ook gezonde voeding is enorm van belang.

Omdat we alles over beauty willen weten en dus ook over strakke buiken, geven we je in dit artikel 8 voedingstips voor een strakke en platte buik!

1. Spinazie

Spinazie staat vooral bekend om de hoeveelheid calcium en weinig calorieën die het bevat. Daarnaast geeft spinazie je voor langere tijd een verzadigd gevoel. Denk eens aan spinaziestamppot of een heerlijke groene smoothie.

2. Vette vis

Als we het hebben over vette vis, hebben we het over onder andere tonijn, zalm en haring. Deze zijn zeer rijk in omega 3 vetzuren, eiwitten en vitamine D. De omega 3 stimuleert je metabolisme bij het verbranden van vet en houdt je cortisolgehalte laag.

3. Eieren

Eieren zijn rijk aan eiwitten, stimuleren de vetverbranding en bevatten vitamine B12. Daarnaast vult het eten van een eitje enorm, waardoor je minder snel honger krijgt.

Eet maar eens een eitje bij het ontbijt; je zult zien dat je de hele morgen gehouden bent.

4. Water en thee

Bewezen is dat water en thee zorgen voor een snellere stofwisseling, snelle vetverbranding en minder eetlust. Drink daarom minstens 1,5 liter per dag!

5. Magere yoghurt

Magere yoghurt zit vol met probioticum en zorgt voor een betere spijsvertering. Een tip van ons: Griekse yoghurt bevat ook nog eens veel proteïnen.

6. Kip/kalkoen

Kies bij het eten van vlees voor kip of kalkoen. Ze bevatten weinig calorieën, veel proteïnen en helpen je bij de vetverbranding.

7. Groente en fruit

Groente en fruit bevatten over het algemeen weinig calorieën, zijn rijk aan vitaminen, mineralen en water. Bewezen is dat mensen die veel groente en fruit eten, minder last hebben van overtollig vet.

8. Omzeil simpele koolhydraten

Simpele koolhydraten, zoals wit brood, koekjes, frisdrank en kant-en-klaar maaltijden, bevatten geen vitamines, vezels of mineralen. Zijn ze als het ware `leeg` en zullen dus absoluut niet bijdragen aan een strakke buik.

Nieuwsgierig geworden na het lezen van dit artikel? Bekijk dan onze overige artikelen over reizen, vrouwenzaken en alles over beauty!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *