Stakeholders benaderen met Whatsapp

Stakeholders benaderen met Whatsapp

Het wordt wereldwijd elke dag intensief gebruikt door miljoenen gebruikers. Alleen al in Nederland wordt de app door negen miljoen mensen gebruikt. Whatsapp is niet meer weg te denken in de huidige tijd en ook hier liggen kansen voor bedrijven. Veel bedrijven zijn al actief op social media en andere kanalen, maar door Whatsapp zakelijk in te zetten is het ook mogelijk om klanten en andere betrokkenen te bereiken. De mogelijkheden binnen Whatsapp nemen steeds meer toen en via dit medium is het al mogelijk om: berichten, foto’s, contacten, locaties, video’s en nog meer zaken te versturen.

De mogelijkheden

De optie om Whatsapp zakelijkte gebruiken voor bijvoorbeeld de klantenservice is zeker het overwegen waard. Whatsapp biedt een aantal voordelen waar klanten veel waarde aan hechten. Whatsapp is namelijk gratis, persoonlijk en betrouwbaar. Op deze manier kan je waarde creëren voor de klant op een gemakkelijke manier. Door het gebruik van Whatsapp is het mogelijk om meer binding met de klant te creëren en de engagement te verhogen. Voor de klanten is het ook een stuk makkelijker, de klant hoeft bij vragen of andere zaken alleen het bedrijf een bericht te sturen via Whatsapp en dit is voor de klant erg prettig. Whatsapp kan natuurlijk ook dienen als marketingkanaal om de klanten te bereiken of tevreden te stellen.

Whatsapp is bij de meeste mensen altijd bij de hand en daarom is het ideaal voor klanten, omdat zij snel kunnen reageren. Aan de andere kant verwacht de klant natuurlijk wel dat er snel gereageerd wordt op zijn of haar bericht. Dit is voor het bedrijf een uitdaging om zorgvuldig met elk bericht van de klant om te gaan. Whatsapp wordt steeds groter en biedt veel voordelen voor beide partijen, waardoor het eigenlijk meer dan de moeite waard is om Whatsapp zakelijk te gaan gebruiken. Op deze manier zorg je ervoor dat het bedrijf positief overkomt op de klant, omdat er sprake is van 1-op-1 contact. Bovendien kan Whatsapp binnen het bedrijf zelf ook versterkend werken, door Whatsapp te laten gebruiken tussen collega’s.

Wil je Whatsapp zakelijk gebruiken als middel voor je klantenservice? Watermelon verteld in deze blog hoe je dit het beste aanpakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *