Bij een eigen bedrijf komen natuurlijk heel veel dingen kijken. De inrichting, keuken, woonaccessoires en ga zo maar door. Misschien is een van de belangrijkste dingen wel het pand waar je bedrijf in zit. Het pand en de aankleding hiervan is toch het visitekaartje van je onderneming. De (potentiële) klanten komen hier binnen en krijgen daardoor een indruk van een bedrijf. Het is dus belangrijk dat zo’n ruimte er opgeruimd en schoon bij ligt. Wanneer je een redelijk grote ruimte hebt, kost het waarschijnlijk veel tijd om dit schoon te maken. Er zijn gelukkig schoonmaakbedrijven die ervoor zorgen dat jouw pand er iedere dag weer netjes bij staat. Maar wat voor een schoonmaakdienst kies jij? Wij vertellen je waar je op moet letten.

De kosten

Er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan het inhuren van een schoonmaakbedrijf. Afhankelijk van hoe groot de ruimte van het kantoor is, zal de prijs gemiddeld wel een paar honderd euro kosten. Maar goed, er wordt natuurlijk wel een grote zorg uit handen genomen dus daar betaal je ook naar. Daarom moet je ook zeker hoge eisen stellen aan het schoonmaakbedrijf waarmee je in zee gaat.

Waarom een schoonmaakbedrijf?

Omdat het natuurlijk best wat geld gaat kosten moet je van te voren goed afwegen waarom je wel of niet een schoonmaakbedrijf inhuurt. Is jouw pand bijvoorbeeld heel groot? Ken je niet iemand uit je kennissenkring die een bijbaan zoekt? Wat voor een type schoonmaak wil je graag? Er zijn dus genoeg vragen die jij jezelf vooraf moet stellen om een goede keuze te maken met betrekking tot een schoonmaakbedrijf.

Een duidelijke overeenkomst

Uiteindelijk heb je een keuze gemaakt voor een bedrijf. Zorg er dan alsnog voor dat je duidelijke afspraken maakt. Leg bijvoorbeeld vast hoe vaak bepaalde ruimtes schoon moeten worden gemaakt, wie er de inkopen doet voor de benodigdheden en ga zo maar. Genoeg dingen om goed over na te denken voordat je een schoonmaakbedrijf inhuurt!

 

Met dank aan: schoonmaakbedrijf Utrecht